در عصر دیجیتال مارکتینگ، یکی از روش‌های بازاریابی که مدتی است مورد توجه کسب‌وکارها قرار گرفته، بازاریابی ایمیلی است. خیلی از کمپانی‌های شناخته شده بین‌المللی، همچنان برای بازاریابی از این روش بهره می‌برند؛ زیرا هر ساله به عنوان یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی عنوان می‌گردد.

بازاریابی ایمیلی یک روش مستقیم بازاریابی است که در آن به واسطه ایمیل، اطلاعاتی درباره محصولات و خدمات خود به مخاطبانمان ارائه می‌دهیم.

هزینه این روش بازاریابی بسیار کم است و بازگشت سرمایه آن بسیار چشمگیر است. چون شما نهایتا فقط هزینه یک پلتفورم ارسال ایمیل و نیرویی را می‌دهید که کمپین‌های ایمیل شما را مدیریت می‌کند. حتی سپردن بازاریابی ایمیلی به کمپانی‌هایی که این کار را انجام می‌دهند، هزینه چندانی دربر ندارد.

ایمیل‌ها می‌توانند به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه ارسال شوند که در زمانی که به صورت اتوماتیک این کار صورت می‌گیرد، پلتفورم ارایه‌دهنده سرویس به شما این امکان را می‌دهد که بر اساس فعالیت کاربر یا رفتار کاربر، به او ایمیل ارسال کنید.

خیلی از عوامل هستند که به شما در موفقیت ایمیل مارکتینگ کمک می‌کنند. باید به آنها توجه کنید. مثلاً در نامه‌ی شما باید حتماً به جذاب و سبک بودن آن توجه کنید. اگر نامه ای که می‌فرستید، بی کیفیت و دارای اشتباهات املایی و دستور زبانی بسیاری باشد، چطور انتظار دارید که دریافت کننده به حرفه ای بودن شما شک نکند!

این یک یک مورد بود که باید در بازاریابی ایمیلی در نظر می‌گرفتید. شما باید به عنوان یک بازاریاب به آمار و ارقامی که از این کار بدست می‌آورید هم توجه کنید. با توجه به این آمار و ارقام است که می‌توانید فروش خود را در هر بار بالاتر از قبل ببرید. اگر الان از یک قالبی استفاده می‌کنید که باعث کاهش تعداد باز شدن نامه ها توسط خوانندگان شد، شما باید به این مورد توجه کنید که مواردی که در این قالب استفاده شده است، اصلاً جذاب و کارا نمی باشد و شما باید از یک قالب و طرح رنگ بندی دیگری استفاده کنید. این یک نمونه از استفاده آمار و ارقامی بود که معمولاً می‌توانید با همان نرم افزار ارسال کننده ایمیل بدست آورید.

در اینفوگرافیک زیر  چالش های استراتژی بازاریابی ایمیلی نمایش داده شده است.

 

چالش های استراتژی بازاریابی ایمیلی در بازاریابی مدرن