هشتگ مدتها به طور معمول به عنوان علامت پوند به کار می رفت. اما در سال های اخیر معنا و مفهوم این علامت ساده به کلی دگرگون شده است. در دنیای رسانه های اجتماعی هشتگ به عنوان ضمیمه ای در کنار کلمات و عباراتی که به نوعی با یک دیگر ارتباط دارند، هر روز اهمیت بیشتری پیدا می کند.

کاربرد هشتگ ها در سال های اخیر چنان سرعت و محبوبیتی میان کاربران پیدا کرده است که امروزه هر جا بحث داغی در دنیای رسانه صورت می گیرد با حضور هشتگ ها همراه است. به عبارت دیگر، هرجا علامت هشتگ را کنار عبارتی می بینیم به این معناست که بحث داغی در مورد آن عبارت به راه افتاده است. در واقع استفاده از هشتگ ها در کنار کلیدواژه ها، عبارات و سایر رشته های کلام و حروف، به ابزاری برای ردگیری بحث ها و موضوعات داغ تبدیل شده است.

شاید بزرگترین دلیل استفاده از هشتگ این است که باعث می شود مردم پست های شما را آسان تر در شبکه های اجتماعی پیدا کنند. مثلا در فیسبوک، استفاده از هشتگ ها یک لینک قابل کلیک در پست های شما ایجاد می کند. فردی که علاقه مند به اشتراک گذاری های شماست بر روی هشتگ کلیک می کند و به یک صفحه پر از پست های دیگری که در همگی از همان هشتگ استفاده شده وارد می شود.

انتخاب هشتگ مناسب همچنین به شما اجازه می دهند تا پاسخ اجتماعی به یک کمپین را پیگیری کنید. تقریبا هر کلمه یا عبارتی می تواند هشتگ شود. اگر برند شما یک کمپین بازاریابی در رسانه های اجتماعی راه اندازی کرده است، می توانید انتخاب هشتگ مناسب مردم را تشویق کنید تا با استفاده از آن پست ارسال کنند. هنگامی که مردم شروع به استفاده از هشتگ شما کنند، می توانید به تعداد پست هایی که از آن استفاده می کنند نگاه کنید و تجزیه و تحلیل ها را به کار گیرید تا ببینید که چگونه افراد به این پست ها پاسخ می دهند.

هشتگ در واقع یک  گفت و گو بین نام تجاری و مصرف کننده است. زمانی که یک کمپین را به اجرا در می‌آورید برای رساندن پیام خود از هشتگ‌ ها استفاده می‌شود. در یک کلمه هشتگ‌ گذاری به بازاریابی اینترنتی شما به ارزانترین شکل کمک می‌کند.

شاید در نگاه اول هشتگ‌ ها کلماتی برای دسته‌بندی باشند اما استراتژی استفاده از آن‌ها و  فهم ماهیت ساختاری شان امری پیچیده است که نیازمند تسلط بر پلتفرم‌هایی است که هشتگ را پشتیبانی می‌کنند. از طرفی دقت داشته‌باشید برای نحوه استفاده درست هشتگ‌ها باید بارازیابی محتوایی و ارزش کلید کلمات را بدانید که بتوانید این موضوع را  شبیه سازی کنید. لازم به ذکر است که موفقیت شما زمانی معنا پیدا می‌کند که بعد از ساخت یا انتخاب هشتگ‌ ها با ابزارهای مربوطه، میزان موفقیت آن‌ها را رصد و آنالیز کنید.

 در اینفوگرافی زیر می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

هشتگ