شرکت آمازون در حال طراحی تراشه‌های هوش مصنوعی تازه‌ای است که با استفاده از آنها بلندگوهای الکسای این شرکت سرعت بیشتری پیدا می‌کنند.

برخی کاربران می‌گویند این بلندگوها در مواردی در جریان تلاش برای یافتن پاسخ سوالات کاربران کند عمل می‌کنند و آمازون تلاش دارد این مشکل را با طراحی تراشه‌های هوش مصنوعی اختصاصی خود برطرف کند. این تراشه‌ها از توانایی بالاتری برای تشخیص صدای کاربران برخوردارند و با درک بهتر خود می‌توانند به سرعت به سوالات و ابهامات مطرح شده پاسخ دهند. قرار است این تراشه‌ها به محصولاتی مانند اکو، اکودات و اکو پلاس اضافه شوند. علت تاخیر فعلی در پاسخگویی الکسا این است که باید درخواست مطرح شده از سوی کاربر به سرورهای کلود آمازون منتقل شود و پس از تفسیر و یافته شدن پاسخ برای کاربر پخش شود. پردازش اطلاعات به این شیوه به مدتی زمان نیاز دارد و با استفاده از تراشه‌های هوشمند تاخیر یادشده به حداقل می‌رسد. آمازون در سال ۲۰۱۵ شرکتی به نام Annapurna Labs را خریداری کرد که در زمینه طراحی تراشه‌های رایانه‌ای فعال بود و حالا ثمره‌های این همکاری برای تامین نیازهای سخت‌افزاری این شرکت مشخص می‌شود.

 

 

منبع: دنیای اقتصاد