آماده سازی اپراتورهای شبکه موبایل برای زلزله

در ساعات اولیه ۲۴ آگوست ۲۰۱۶، یک زلزله ۲/ ۶ ریشتری مرکز ایتالیا در ۱۰ کیلومتری نورچا و در عمق ۱۰ کیلومتری را لرزاند. پس‌لرزه‌های متعدد پس از آن، منجر به مرگ ۲۹۷ تن و تقریبا ۴۰۰ مجروح شد. آسیب‌های جدی به مناطق لازیو، اومبریا و مارکه وارد شد و شهرهای آماتریس، آکیومولی و آرکواتا‌دل‌ترونتو بیشترین صدمه را دیدند. دولت ایتالیا در مناطق به شدت آسیب‌دیده کشور، اعلام وضعیت اضطراری کرد و اپراتورهای شبکه موبایل (MNOs) به سرعت مشغول بازگرداندن خدمات شدند؛ همان‌طور که در ادامه خواهیم گفت آنها نقش مهمی در فعالیت‌های بشردوستانه ایفا کردند. در ۲۶ اکتبر دو پس‌لرزه شدیدتر اتفاق افتاد و ساختمان‌ها را در چندین شهر و روستا در مناطق کوهستانی ویران کرد یا آنها را از نظر ساختاری چنان ناامن ساخت که هزاران نفر وادار به ترک خانه‌هایشان شدند. پس از این زلزله‌ها، دسترسی سریع به اطلاعات و ارتباطات نقش مهمی در واکنش و بازیابی جوامع آسیب‌دیده ایفا کرد.مقاله پیش‌رو واکنش‌ها، بهترین فعالیت‌ها و درس‌هایی که اپراتورهای شبکه موبایل (MNOs) در ایتالیا (TIM، ۳Italia، Wind۳ و Vodafone) به عنوان نتیجه این زمین‌لرزه‌ها آموخته‌اند را برجسته می‌سازد؛ هدف این مقاله بهبود آمادگی و واکنش به موقعیت‌های اضطراری در آینده است. در واقع می‌خواهیم اقدامات کلیدی انجام شده توسط اپراتورهای شبکه موبایل در مناطق آسیب‌دیده را در نظر بگیریم؛ به این امید که این اقدامات بتوانند به دیگر اپراتورهای شبکه موبایل در آماده‌سازی برای زلزله و دیگر موقعیت‌های اضطراری در هر کجای جهان کمک کنند.

بیشتر

نظر سنجی

نظر شما در مورد طراحی این سایت چیست؟

مشاهده نظرسنجی

بارگذاری ... بارگذاری ...

آرشیو نظرسنجی ها

اینفوگرافی